Kid Kool

NES




Descripción

El personaje principal está en una búsqueda para obtener siete hierbas necesarias para ayudar a curar a un rey de una enfermedad. El juego progresará gradualmente de los modos "día" a "noche" a medida que el temporizador realiza una cuenta regresiva, y cada ciclo toma una hora de tiempo de juego. Hay múltiples finales en el juego, con el final obtenido en función del tiempo necesario para completar el juego. Estos van desde la muerte del rey si el jugador tarda más de tres horas, hasta recibir otras cuatro recompensas, comenzando con una bolsa de dinero para el cuarto mejor final, una bolsa de oro y una posición alta en el reino para el tercer final. , un cofre de gemas y la princesa para el segundo final, y finalmente un cofre de gemas, la princesa y la promesa de gobernar el reino para el mejor final.

Description

Kid Kool is a side-scrolling platformer. The king is sick and Kool must gather the seven magical herbs to cure him within three days.

Unlike most platformers, momentum is very important in Kid Kool. He takes several steps to get up to full speed when running and cannot stop on a dime. There is no air control, so how far he is able to jump depends entirely on how fast he was going when he left the ground.

Kool faces a variety of enemies. They can be defeated by jumping on their heads. The first jump drives them into the ground and the second eliminates them. They also can be beaten with a furry companion that Kool can pick up by running fast enough past the appropriate spots. He can be thrown with the B button, then retrieved by standing near him. He also affords some protection as if Kool is hit while holding him, he will only lose his companion, not a life.

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