Order of War

PC



Categoría(s): Estrategia
Desarrollador: Wargaming Wikipedia

Descripción

En el verano de 1944, la Segunda Guerra Mundial tocaba su fin cuando los Aliados lanzaron dos operaciones primordiales que harían retroceder a las fuerzas alemanas en el frente occidental y oriental al mismo tiempo.

Los nombres de esas operaciones eran Overlord y Bagration. La operación Overlord comenzó con el desembarco de Normandía en el Día-D, y terminó con la Liberación de París, mientras que Bagration - una operación menos conocida pero no menos importante - derrotó a las fuerzas invasoras alemanas en el este, expulsándolas del territorio soviético. Si alguna de las dos operaciones hubiera salido mal, la historia podría haber sido muy diferente.

Ésta es una prueba definitiva de estrategia militar, Order of War te desafiará no sólo a conseguir la victoria más importante de los EE.UU. en el frente occidental, sino que también te pondrá al mando de las fuerzas alemanas encargadas de repeler la aparentemente imparable ofensiva del Ejército Rojo en el este. Hasta los militares más astutos saben que un sólo hombre puede hacer historia, y que un sólo hombre puede cambiarla.

¿Serás tú? Y, ¿serás capaz de dirigir tus tropas?

Características principales:

Mínimo:

Recomendado:

Description

Order of War is a real-time strategy game set in World War II, more precisely the last phase in 1944. In two campaigns the player either takes the role of the Germany which try to stop the Russians at the Eastern Front or the Allies which progress from the west. There are overall 18 campaign missions and six individual ones.

There is no base building in the classical sense, the main focus lies on fast battles with a lot of units. Every map has several control points, e.g. bridges or intersections, which play an important part because every conquered control points gives more resources. These can be used to order reinforcements. A game is won if one side captures all control points or wipes all enemy troops out. Depending on the player's performance he receives points which can be reinvested into upgrades for armor, accuracy, range of sight and other categories. Because of the high body count surviving units don't carry over to the next mission and the upgrades automatically count for every unit.

The fast nature of gameplay gets supported by the lack of special tactics - the player has the usual range of tanks, infantry and artillery to his disposal. These have unlimited ammo which minimizes micromanagement. A unique feature is the optional cinematic camera: when activated it automatically jumps from one battle scene to another.

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72.00
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