Virtua Racing


Categoría(s): Carreras
Descripción

Virtua Racing o también llamado V.R. , es un videojuego arcade de Fórmula 1 que salió en recreativas en octubre de 1992, desarrollado por Sega-AM2 para su nueva placa "Model 1". Es el tercer juego de coches en usar entornos, personajes y automóviles totalmente poligonales (el primero fue Winning Run de 1988). Virtua Racing también introdujo algo novedoso para aquel año, el "V.R. View System", que permitía al jugador elegir entre cuatro vistas diferentes (cenital, a media altura, detrás del coche y en primera persona). Este sistema también se usó en otros juegos de Sega como Daytona USA. Virtua Racing fue la primera recreativa que usó la relación de aspecto 16:9.

Originalmente había tres circuitos: Para principiantes era Big Forest, segudo por Bay Bridge para el juador intermedio y para el experto Acropolis.

La placa Sega Model 1 era muy potente en comparación a las demás placas arcade que había en 1992, así que no fue hasta 1994 cuando se pudo hacer la conversión a consola. Primero lo hizo en Megadrive, una conversión bastante buena de la recreativa, incorporando en el cartucho un chip gráfico denominado Sega Virtua Processor o SVP, que conseguía que en los 16 bits de Megadrive se pudieran mostrar entornos completamente poligonales, algo nunca visto en esta consola. El precio del juego (debido al coste del chip), era más que cualquier otro de la época, unas 12.000 pesetas (71€ aproximadamente).

Luego salió, en 1994 también, la versión para Megadrive 32X, llamada Virtua Racing Deluxe, el cual era más parecido a la recreativa, y con cosas nuevas, como 3 tipos de coches a elegir (el conocido F1, el Stock y el Prototype), y 5 circuitos (Highland y Sand Park).

Description

Virtua Racing or V.R. for short, is a Formula One racing arcade game, developed by Sega AM2 and released in 1992. Virtua Racing was initially a proof-of-concept application for exercising a new 3D-graphics platform under development, the "Model 1". The results were so encouraging, that Virtua Racing was fully developed into a standalone arcade title. Though its use of 3D polygonal graphics was predated by arcade rivals Namco (Winning Run in 1988) and Atari (Hard Drivin' in 1989), Virtua Racing had vastly improved visuals in terms of polygon count, frame rate, and overall scene complexity, and displayed multiple camera angles and 3D human non-player characters, which all contributed to a greater sense of immersion. Virtua Racing is regarded as one of the most influential video games of all time, for laying the foundations for subsequent 3D racing games and for popularizing 3D polygonal graphics among a wider audience.

The original arcade game has three levels, designated into difficulties. Beginner is "Big Forest", intermediate is "Bay Bridge" and expert is "Acropolis". Each level has its own special feature, for example the amusement park in "Big Forest", or the "Bay Bridge" itself, or the tight hairpin of "Acropolis".

When selecting a car, the player can choose different transmission types. VR introduced the "V.R. View System" by allowing the player to choose one of four views to play the game. This feature was then used in most other Sega arcade racing games (and is mentioned as a feature in the attract mode of games such as Daytona USA). It was later ported to home consoles, starting with the Mega Drive/Genesis in 1994.

The Sega Saturn version, previously known by the working title Virtua Racing Saturn, was released in 1995 and developed and published by Time Warner Interactive. The Saturn release has the game soundtrack as standard Red Book audio, which can be listened to in any CD player. The Saturn version also includes seven new courses and four new cars. Unlike other versions, it features Grand Prix mode, where players drive a series of cars and the tracks to earn points.