Pitfall: The Mayan Adventure

SNES


Categoría(s): Plataformas
Descripción

Pitfall: The Mayan Adventure es un videojuego de 1994 desarrollado y publicado por Activision. Una secuela de Pitfall! de 1982 de Activision para Atari 2600, el jugador controla a Pitfall Harry, Jr., hijo del protagonista del juego original, mientras intenta rescatar a su padre de un entorno de jungla maya.

Activision desarrolló el juego en colaboración con Redline Games. Fue lanzado por primera vez para Super Nintendo Entertainment System, Sega Genesis/Mega Drive y Sega CD en 1994, seguido de lanzamientos para Sega 32X, Atari Jaguar y PC al año siguiente. El lanzamiento para PC fue el primer lanzamiento comercial del sistema operativo Windows 95 recientemente presentado. El editor Majesco Entertainment portó el juego para Game Boy Advance en 2001; una versión descargable apareció en la consola virtual de Nintendo Wii en 2009.

Una característica adicional en todas las versiones es la posibilidad de jugar al Pitfall! original (la versión Atari 2600) después de encontrar una puerta secreta dentro del juego. Las versiones de Sega CD, 32X y Windows contenían niveles adicionales (y ampliados) y otras mejoras sobre las otras versiones.

La versión de Windows se basó en la versión Sega 32X y se creó con la tecnología de juego Exodus de Kinesoft, que luego se usó para hacer el puerto de Windows de Earthworm Jim: Special Edition. Incluye arte en 256 colores, música en CD del juego y efectos de SOUNDELUX Media Labs. La versión SoftKey incluye el software de prueba gratuito de America Online para Windows 3.1/95, Internet Explorer 3.02, demostración de Cyber Patrol para Windows 3.1/95.

El 13 de abril de 2009, la versión Sega Genesis/Mega Drive de Pitfall: The Mayan Adventure se lanzó en la consola virtual en Norteamérica y luego en las regiones PAL el 15 de mayo de 2009 y en Japón el 25 de agosto de 2009. Más tarde se eliminó de la lista el 26 de diciembre de 2013 en Japón y a fines de 2013 en América del Norte y las regiones PAL.

Al revisar la versión 32X, los cuatro revisores de Electronic Gaming Monthly elogiaron la gran cantidad de secretos, pero criticaron los controles difíciles y la falta de mejoras significativas con respecto a la versión Genesis. GamePro descartó la versión 32X por este mismo motivo, resumiendo que "nada ha cambiado en esta última versión de Pitfall". Un crítico de Next Generation coincidió en que las mejoras de la versión 32X son demasiado pequeñas para que el jugador promedio las note, y nuevamente opinó que el juego es "sólido" pero "promedio".

GamePro también le dio a la versión en CD de Sega una crítica positiva. Comentaron que los nuevos niveles, las secuencias de video de movimiento completo y los gráficos mejorados se suman al juego, que notaron que tiene el mismo gran desafío, efectos de sonido realistas y controles difíciles que en versiones anteriores. Mike Weigand de Electronic Gaming Monthly comentó sobre la versión en CD de Sega que "los niveles enormes, las animaciones excelentes y los efectos de sonido agradables hacen de este un ganador de acción / aventura". Por el contrario, un crítico de Next Generation ridiculizó las adiciones a la versión en CD de Sega como sin importancia. Llegó a la conclusión de que "el juego no es malo, simplemente no es genial".

GamePro calificó la versión de Jaguar como "una aventura de acción colorida y divertida". Sin embargo, comentaron que es idéntico a las versiones de Genesis y Super NES e inferior a la versión de Sega CD (debido a la falta de efectos de sonido "densos en capas" y música orquestada), lo que les pareció decepcionante dado que el Jaguar es un sistema más potente y, en este punto, la mayoría de las personas interesadas en el juego ya lo habrían jugado en otra plataforma. Un crítico de Next Generation estuvo de acuerdo en que la versión de Jaguar es esencialmente la misma que las versiones anteriores del juego, pero le dio una evaluación más positiva que las reseñas anteriores en la revista, y concluyó que "mantiene una sensación de diseño de juego de calidad desde el principio, y vale la pena echarle un vistazo, especialmente si eres un fanático de Pitfall de la vieja escuela".

GamePro aplaudió la versión de SNES por tener "algunas de las mejores animaciones de personajes jamás vistas en un juego de SNES". También elogiaron los enemigos distintivos, los efectos de sonido realistas y el desafío entretenido.

Description

Pitfall: The Mayan Adventure is a 1994 video game developed and published by Activision. A sequel to Activision's 1982 Pitfall! for the Atari 2600, the player controls Pitfall Harry, Jr., son of the protagonist of the original game, as he attempts to rescue his father from a Mayan jungle setting.

Activision developed the game in partnership with Redline Games. It was first released for the Super Nintendo Entertainment System, Sega Genesis/Mega Drive and Sega CD in 1994, followed by releases for the Sega 32X, Atari Jaguar, and PC the following year. The PC release was the first commercial release for the recently debuted Windows 95 operating system. Publisher Majesco Entertainment ported the game for the Game Boy Advance in 2001; a downloadable version appeared on the Nintendo Wii's Virtual Console in 2009.

An extra feature in all versions is the ability to play the original Pitfall! (the Atari 2600 version) after finding a secret doorway within the game. The Sega CD, 32X and Windows ports contained extra (and expanded) levels and other enhancements over the other versions.

The Windows port was based on the Sega 32X version, and was made using Kinesoft's Exodus game technology, which was later used to make the Windows port of Earthworm Jim: Special Edition.[1] It includes 256-colour art, in-game CD music and effects by SOUNDELUX Media Labs. SoftKey version includes America Online free trial software for Windows 3.1/95, Internet Explorer 3.02, Cyber Patrol demo for Windows 3.1/95.

On April 13, 2009, the Sega Genesis/Mega Drive version of Pitfall: The Mayan Adventure was released on the Virtual Console in North America and later in the PAL regions on May 15, 2009 and in Japan on August 25, 2009. It was later delisted on December 26, 2013 in Japan and at the end of 2013 in North America and the PAL regions.

GamePro applauded the SNES version as having "some of the best character animations ever seen in an SNES game." They also praised the distinctive enemies, realistic sound effects, and entertaining challenge.


Pitfall: The Mayan Adventure is a 1994 video game developed and published by Activision. A sequel to Activision's 1982 Pitfall! for the Atari 2600, the player controls Pitfall Harry, Jr., son of the protagonist of the original game, as he attempts to rescue his father from a Mayan jungle setting.

Activision developed the game in partnership with Redline Games. It was first released for the Super Nintendo Entertainment System, Sega Genesis/Mega Drive and Sega CD in 1994, followed by releases for the Sega 32X, Atari Jaguar, and PC the following year. The PC release was the first commercial release for the recently debuted Windows 95 operating system. Publisher Majesco Entertainment ported the game for the Game Boy Advance in 2001; a downloadable version appeared on the Nintendo Wii's Virtual Console in 2009.

An extra feature in all versions is the ability to play the original Pitfall! (the Atari 2600 version) after finding a secret doorway within the game. The Sega CD, 32X and Windows ports contained extra (and expanded) levels and other enhancements over the other versions.

The Windows port was based on the Sega 32X version, and was made using Kinesoft's Exodus game technology, which was later used to make the Windows port of Earthworm Jim: Special Edition.[1] It includes 256-colour art, in-game CD music and effects by SOUNDELUX Media Labs. SoftKey version includes America Online free trial software for Windows 3.1/95, Internet Explorer 3.02, Cyber Patrol demo for Windows 3.1/95.

On April 13, 2009, the Sega Genesis/Mega Drive version of Pitfall: The Mayan Adventure was released on the Virtual Console in North America and later in the PAL regions on May 15, 2009 and in Japan on August 25, 2009. It was later delisted on December 26, 2013 in Japan and at the end of 2013 in North America and the PAL regions.

Reviewing the 32X version, the four reviewers of Electronic Gaming Monthly praised the large number of secrets but criticized the difficult controls and the lack of significant improvement from the Genesis version. GamePro dismissed the 32X version for this same reason, summarizing that "nothing has changed in this latest version of Pitfall." A critic for Next Generation concurred that the 32X version's improvements are too minor for the average player to even notice, and again opined that the game is "solid" but "average".

GamePro gave the Sega CD version a positive review as well. They remarked that the new levels, full motion video sequences, and improved graphics all add to the game, which they noted has the same high challenge, realistic sound effects, and difficult controls as in previous versions. Mike Weigand of Electronic Gaming Monthly commented of the Sega CD version that "Huge levels, excellent animations and nice sound effects make this one an action/adventure winner." In contrast, a reviewer for Next Generation ridiculed the additions to the Sega CD version as unimportant. He concluded that "The game is not bad, just not great."

GamePro called the Jaguar version "a fun, colorful action adventure". However, they commented that it is identical to the Genesis and Super NES versions and inferior to the Sega CD version (due to the lack of the "densely layered" sound effects and orchestrated music), which they found disappointing given that the Jaguar is a more powerful system and at this point most people interested in the game would have already played it on another platform. A critic for Next Generation agreed the Jaguar version is essentially the same as previous releases of the game but gave it a more positive assessment than previous reviews in the magazine, concluding that it "maintains a feeling of quality game design from the very beginning, and is well worth checking out, especially if you're an old-school Pitfall fan."

GamePro applauded the SNES version as having "some of the best character animations ever seen in an SNES game." They also praised the distinctive enemies, realistic sound effects, and entertaining challenge.

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